slogan

Goede Doelenmarkt

Goede Doelenmarkt Lyceum Kralingen

Net terug van hun introductiekamp werden de eerstejaars iets voor tweeën weer op school verwacht… sommigen nog half met hun hoofd bij het afgelopen weekend, maar toch ook wel weer met een nieuwsgierigheid naar wat ze nu weer boven het hoofd hing.

In de kantine hadden zich acht goede doelen verzameld: veel ‘grote’ namen, maar ook kleine projecten en organisaties die wellicht wat minder bekend zijn bij het grote publiek. Bij alle organisaties stond duurzaamheid, onderwijs, het kind (of alledrie!) centraal. Eerst wat onwennig, maar allengs steeds enthousiaster werden er vragen afgevuurd op de aanwezige voorlichters. Om half drie startten de workshops waarin leerlingen met de voorlichters ‘de diepte in konden’. De mediaclub van het Lyceum Kralingen heeft het hele evenement op film en video vastgelegd.

Nu de goede doelenmarkt is geweest, begint de volgende fase voor leerlingen: nu moet er beslist worden voor welke organisatie ze zich in gaan zetten. Daarna gaat het erom welke ideeën er worden bedacht om dit goede doel in de schijnwerpers te zetten: door op een ludieke manier geld op te halen, of een reclamestunt voor ze te bedenken, of… door misschien wel heel iets anders. De beste drie ideeën kunnen een prijs tegemoet zien.
Deelnemende organisaties:

  • Cliniclowns
  • Day for Change
  • Edukans
  • Greenpeace
  • Kuntah-Lisaru
  • Unicef
  • Warchild
  • Wereldwinkel

gdmlogos